12 dias de locura - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Kato Mannaerts - WaarBenJij.nu 12 dias de locura - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Kato Mannaerts - WaarBenJij.nu

12 dias de locura

Door: katomannaerts

Blijf op de hoogte en volg Kato

09 Juni 2012 | Costa Rica, San José

WAUW.

Meer kan ik eigenlijk niet zeggen over de voorbije week. Terwijl ik in Santa Cruz een beetje bang was voor het alleen reizen, kan ik nu alleen maar zeggen: "Goede keuze, Kato".

In La Fortuna kwam ik na een ongelooflijk interessante nachtwandeling door het tropisch regenwoud een oude bekende tegen. Wel eigenlijk meer dan 1. En het was meteen weer dikke party.

Overdag deed ik een boottocht door het regenwoud, kon ik prachtige vogels, grote leguanen en zotte apen bewonderen en daarna kroop ik lekker met een goed boek aan het zwembad. 's Avonds kropen we met zijn allen in de bar en lachten we tot de vroege uurtjes. Maar niks van dat zou me voorbereiden op Tamarindo.

Na een lange dag in de bus (de sleutel brak halverwege doormidden dus we hadden vertraging) zag ik eindelijk Jente vrolijk zwaaien. Het was heerlijk om weer bij een vriendin van Antwerpen te zijn. We deelden de laatste roddels uit en lachten ons kapot ;-)

Woensdagavond was vrij rustig, we gingen gezellig iets eten en placeerden ons voor enkele uurtjes op de dansvloer. De volgende dag bracht ik de ochtend rustig door op het strand en 's middags doken we de golven in met een surfplank. En je gelooft het nooit maar EINDELIJK kon ik recht staan! Een kwallenbeet in mijn hand bracht echter een eind aan de vreugde. Iets later bleek ook dat ik goed verbrand was. Sunblock, je doet je werk niet!

Die avond wilden we rustig koken MAAR. Greivin en Giovanni vroegen of we gezellig samen iets gingen drinken. We belandden uiteindelijk in een bar vol leuke spelletjes en van koken kwam niets meer in huis. Van die rustige avond ook niet. Voor mij toch niet haha. (Jaja ik hoor jullie al denken "typisch".) Daarna belandden we nog in een ander gezellig cafe. Tegen middernacht ging ik met Greivin naar een karaokebar waar hij me uiteindelijk moest redden van twee lesbiennes met wilde plannen ;-)

Na een rustige babbel bij Greivin (Het is de vriend van Jente dus geen wilde idee[en krijgen jullie!) thuis, besloot ik naar de hostel terug te keren. Onderweg kwam ik mijn Nieuw-Zeelandse roomie tegen en twee kerels. We besloten nog even op het strand te gaan liggen, zwommen even (waardoor ik nu uiteraard heel verkouden ben) en bleven uiteindelijk tot 4 uur gezellig lachen en praten. Nadat de zandvlooien zowat heel mijn benen hadden opgegeten besloot ik toch echt eens te gaan slapen.

Vrijdagmorgen nam ik afscheid van Jente en stapte ik in de shuttle terug naar San Jose. Daar werd ik met open armen ontvangen door de mensen van mijn hostel. Ze waren mij duidelijk nog niet vergeten. Ik voelde me even heel populair ;-)

Maar het zit er weer op, morgenvroeg om 7 u 30 vertrekt mijn vlucht naar Miami, waarna ik doorvlieg naar Curacao. 10 dagen zon, zee, strand en misschien een beetje snorkelen en surfen. We zien wel. Eerst van mijn verkoudheid afraken!

En daarna zal ik eindelijk in Mexico zijn! Jammer genoeg mijn laatste bestemming, maar ik kan niet wachten om Marisol, Elba, Daniel en uiteraard Jolien terug te zien!

BESOS

  • 10 Juni 2012 - 06:06

    Danielle:

    Have fun in Curaçao xxx

  • 10 Juni 2012 - 09:07

    T Zus:

    please, breng wat zon mee voor ons vanuit het verre mexico

  • 13 Juni 2012 - 11:33

    Danielle De Mey:

    Wanneer krijgen we nog eens een nieuw reisverslag te lezen? x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kato

"Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover." - Mark Twain Met dit in mijn achterhoofd, maak ik beslissingen en leef ik. Vorig jaar ben ik dankzij deze tekst op Erasmus naar Madrid vertrokken en met deze tekst vertrok ik 26 februari ook op het vliegtuig richting Bolivia. Ik heb een grote mond, een klein hartje, maar bovenal ben ik avontuurlijk. Ik wil en zal de wereld gezien hebben. Bijna vijf jaar geleden heb ik de eerste stappen gezet door naar Ecuador te gaan, drie jaar geleden zat ik op Erasmus in Madrid en twee jaar geleden vertrok ik onder dit levensmotto naar Bolivia. Dit jaar staat er mij echter weer een nieuw avontuur te wachten: stage lopen aan de Belgische ambassade in Lima, Peru! Wish me luck!

Actief sinds 27 Nov. 2011
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 25685

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 22 December 2014

Internship at the Belgian Embassy in Lima, Peru

16 Mei 2012 - 21 Juli 2012

“All journeys have secret destinations."

26 Februari 2012 - 16 Mei 2012

Stage in Bolivia

07 Februari 1990 - 31 Augustus 2011

I've travelled the world and the seven seas

Landen bezocht: