Life is beautiful - Reisverslag uit Arenal, Costa Rica van Kato Mannaerts - WaarBenJij.nu Life is beautiful - Reisverslag uit Arenal, Costa Rica van Kato Mannaerts - WaarBenJij.nu

Life is beautiful

Door: katomannaerts

Blijf op de hoogte en volg Kato

03 Juni 2012 | Costa Rica, Arenal

Na mijn aankomst in San José zag ik mijn verblijf niet meteen zitten. De stad was vuil en lelijk. Ik vreesde voor een saaie 4 nachten, gelukkig was dat buiten Jack gerekend. Ik leerde hem de eerste avond kennen en de toon was meteen gezet. Overdag wandelde ik wat door het centrum, keek een filmpje, maar elke keer was het uitkijken naar 's avonds.

Het eten in het hostel was heerlijk, goedkope cocktails en elke avond leerden Jack en ik iemand nieuw kennen. Donderdag was waarschijnlijk de leukste avond van allemaal. Adrian (receptionist) kwam met zijn gitaar naar Jack, Ruven en mij en begon allemaal liedjes te spelen. Het ging zo ver dat ik op een gegeven moment "het is een nacht" aan het meebrullen was. Aangezien om middernacht de bar moet sluiten, werden we gedwongen naar het zwembad te gaan. Daar hebben Ruven en ik nog een wedstrijd onder water zwemmen gespeeld en uren naar de sterren liggen kijken. HEERLIJK.

Vrijdag vroeg de barman of ik zin had om te gaan stappen als de bar gesloten was. Uiteraard zeg ik daar geen nee tegen! Met Mo, Josh en de barman trokken we het stadscentrum in. Jack hing de platte uit en na een dikke knuffel kroop die al vroeg in zijn bed. Amerikanen toch hé! Uiteindelijk zijn Mo en ik met twee over gebleven. De rest kon het niet meer aan ;-)

Het was een leuke uitgaansnacht, alleen ben ik wel bijna in een gevecht verzeild geraakt met twee stomme grieten, maar security had mij heel snel vast om mij te helpen. Gelukkig maar! Voor de rest was het heerlijk om tussen enkel locals te dansen. (Oké niet heel de avond, we zijn eerst naar een dubstep feestje geweest :)) Al zijn de mannen hier wel echt heel zielig en wanhopig en de vrouwen sletterig. Bon, niks van aan trekken, pint bestellen en verder dansen!

Vandaag, zondag, was het dan tijd om door te trekken naar La Fortuna. Dat is een dorpje vlak bij vulkaan Arenal. Maar uiteraard ging ik niet op een gewone manier verder trekken. Ik ben in hét land van mooie natuur! Met Josh besloot ik vier uur te gaan raften door het oerwood. HEERLIJK. Af en toe ging het er heel wild aan toe. Maar de dag vloof voorbij alsof het niets is.

Nu zit ik in La Fortuna, in Arenal Backpackers Hostel. Een hostel denkt u? Check dit maar is: www.arenalbackpackersresort.com ! Hier ga ik 3 nachtjes even op mijn plooien komen en misschien wel even de vulkaan op hiken. Daarna lig ik EINDELIJK aan het strand! Maar dat is voor volgende week!

BESOS

  • 10 Juni 2012 - 06:03

    Danielle:

    Kei knap hostel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kato

"Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover." - Mark Twain Met dit in mijn achterhoofd, maak ik beslissingen en leef ik. Vorig jaar ben ik dankzij deze tekst op Erasmus naar Madrid vertrokken en met deze tekst vertrok ik 26 februari ook op het vliegtuig richting Bolivia. Ik heb een grote mond, een klein hartje, maar bovenal ben ik avontuurlijk. Ik wil en zal de wereld gezien hebben. Bijna vijf jaar geleden heb ik de eerste stappen gezet door naar Ecuador te gaan, drie jaar geleden zat ik op Erasmus in Madrid en twee jaar geleden vertrok ik onder dit levensmotto naar Bolivia. Dit jaar staat er mij echter weer een nieuw avontuur te wachten: stage lopen aan de Belgische ambassade in Lima, Peru! Wish me luck!

Actief sinds 27 Nov. 2011
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 25687

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 22 December 2014

Internship at the Belgian Embassy in Lima, Peru

16 Mei 2012 - 21 Juli 2012

“All journeys have secret destinations."

26 Februari 2012 - 16 Mei 2012

Stage in Bolivia

07 Februari 1990 - 31 Augustus 2011

I've travelled the world and the seven seas

Landen bezocht: