Het leger, je vriend - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Kato Mannaerts - WaarBenJij.nu Het leger, je vriend - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Kato Mannaerts - WaarBenJij.nu

Het leger, je vriend

Door: katomannaerts

Blijf op de hoogte en volg Kato

02 Juli 2012 | Mexico, Mexico-stad

Blijkbaar ben ik vorige week wat vergeten te vertellen. Op weg naar Merida hebben we in Cenotes gezwommen en zelfs geklommen aan touwen! Heel avontuurlijk en heel leuk!

De voorbije week zijn we nog in Veracruz geweest. WAT EEN GEDOE! Alle straten waren enkel richting en mijn GPS wist daar duidelijk niets van. Dankzij het geweldige Mexicaanse systeem waren er ook geen borden. Dus Kato volgt GPS en stuit ineens op een soldaat of 5.

"Mevrouwtje, waar bent u met bezig?" Euhm... Paspoort was niet nodig, rijbewijs was niet in orde en papieren van de auto vond hij ook maar vreemd. Het koud zweet brak me uit. Uiteindelijk was er een jongere soldaat die de andere verzekerde dat alles in orde was en na veel 5en en 6en was het in orde. Ik mocht door en moest geen boete betalen. Waar blonde haren, blauwe ogen en een stralende glimlach toch al niet goed voor zijn.

Veracruz was gezellig, maar door de verkiezingen werd het hele land droog gelegd. Dus werd het een zotte avond met cola, chips en een filmpje! We hebben nog wel even aan ons kleurtje gwerkt op het strand en UITERAARD ook de finale gekeken tussen Portugal en Spanje. Ik denk dat heel Mexico ons heeft horen roepen ;-)

Nu zijn we in Mexico Stad. De auto staat in Puebla, want iedereen raadde ons af om daar door te rijden. De komende dagen hebben we enkele excursies gepland en ondertussen hebben we al een mooie Fransman ontmoet ;-) Wordt zeker vervolgd...


BESOS

  • 03 Juli 2012 - 00:20

    Kato Mannaerts:

    Spanje - Italië dus ! SORRY !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kato

"Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover." - Mark Twain Met dit in mijn achterhoofd, maak ik beslissingen en leef ik. Vorig jaar ben ik dankzij deze tekst op Erasmus naar Madrid vertrokken en met deze tekst vertrok ik 26 februari ook op het vliegtuig richting Bolivia. Ik heb een grote mond, een klein hartje, maar bovenal ben ik avontuurlijk. Ik wil en zal de wereld gezien hebben. Bijna vijf jaar geleden heb ik de eerste stappen gezet door naar Ecuador te gaan, drie jaar geleden zat ik op Erasmus in Madrid en twee jaar geleden vertrok ik onder dit levensmotto naar Bolivia. Dit jaar staat er mij echter weer een nieuw avontuur te wachten: stage lopen aan de Belgische ambassade in Lima, Peru! Wish me luck!

Actief sinds 27 Nov. 2011
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 25684

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 22 December 2014

Internship at the Belgian Embassy in Lima, Peru

16 Mei 2012 - 21 Juli 2012

“All journeys have secret destinations."

26 Februari 2012 - 16 Mei 2012

Stage in Bolivia

07 Februari 1990 - 31 Augustus 2011

I've travelled the world and the seven seas

Landen bezocht: