Living the good life - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Kato Mannaerts - WaarBenJij.nu Living the good life - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Kato Mannaerts - WaarBenJij.nu

Living the good life

Door: katomannaerts

Blijf op de hoogte en volg Kato

30 Mei 2012 | Costa Rica, San José

Na Machu Picchu was het tijd om terug naar Lima te trekken, om nog enkele dagen bij Alejandra te kunnen zijn. Om een beetje op mijn geld te letten, had ik deze keer voor een dorm gekozen in een hostel midden in Miraflores. Beste keuze ooit.

Op het heerlijke dakterras leerde ik al meteen een heleboel mannen kennen die nog een paar dagen bleven. 's Avonds ging mijn voorkeur uit naar Alejandra, maar overdag was het heerlijk om gewoon op het terras wat muziek te spelen en ondertussen een babbeltje te slaan met Amerikanen, Ieren, Engelsmannen en zelfs iemand van Hawaï!

Maandag besloten Gareth en ik een tour door het historisch stadscentrum te doen. We liepen door een ongelooflijk interessant museum over de Peruaanse burgeroorlog (hartverscheurend), bezochten wat kerkjes en wandelden rustig door de straten van Lima. Tegen 16 uur was het tijd voor een aperitiefje! We gingen naar een heel oude hotelbar en dronken dé beste Pisco Sour van heel Lima. Jammer genoeg werd het Gareth na enkele cafeetjes wat te veel en moest hij een taxi terug naar ons hostel nemen.

Ik bleef achter bij enkele Peruvianen, ging met hen eten en tegen 1 uur wilde ook ik terug naar de hostel om eens op tijd in mijn bed te kruipen. Dat was echter buiten het dakterras gerekend: Amerikanen, Fransmannen, Britten, Ieren, Zwitsers, Israëliërs.... Ze waren een feestje aan het bouwen en uiteraard besloot ik al vrij snel mee te doen ;-) Van mijn rustig avondje kwam niet veel in huis maar hé. Ik heb me dood geamuseerd en daar draait het toch allemaal om, niet?

Dinsdagavond kwamen Greta, Samantha, Alejandra en Andres me opzoeken in de jeugdherberg. We hebben enkele uurtjes rustig samen door gebracht op het dakterras, met een zatte Collin die ons elke vijf minuten kwam storen maar och ja. Ik heb er van genoten om Alejandra nog eens te zien en dat ik haar vrienden heb mogen leren kennen vind ik fantastisch. We zien wel wat de toekomst voor de rest brengt.

Op deze moment zit ik in mijn hostel in San José. Na een kleine wandeling door de stad heb ik besloten dat dit niet meteen mijn favoriete bestemming zal zijn. De stad is lelijk en vuil. Ik denk dat ik morgen maar eens ga horen voor een daguitstapje ;-) .

Maar dat zal voor de volgende keer zijn!

BESOS

  • 21 Juni 2012 - 22:17

    Evelien Depuydt:

    Hey Kato!
    Zo een zotte reis zeg! Je verhalen zijn de moeite! Je bent er toch al terug helemaal bovenop hoop ik!? ( Las ergens dat je in een zieknhuis moest slapen, wel ng eng precies!)
    Vele groetjes en amuseer je nog xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kato

"Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover." - Mark Twain Met dit in mijn achterhoofd, maak ik beslissingen en leef ik. Vorig jaar ben ik dankzij deze tekst op Erasmus naar Madrid vertrokken en met deze tekst vertrok ik 26 februari ook op het vliegtuig richting Bolivia. Ik heb een grote mond, een klein hartje, maar bovenal ben ik avontuurlijk. Ik wil en zal de wereld gezien hebben. Bijna vijf jaar geleden heb ik de eerste stappen gezet door naar Ecuador te gaan, drie jaar geleden zat ik op Erasmus in Madrid en twee jaar geleden vertrok ik onder dit levensmotto naar Bolivia. Dit jaar staat er mij echter weer een nieuw avontuur te wachten: stage lopen aan de Belgische ambassade in Lima, Peru! Wish me luck!

Actief sinds 27 Nov. 2011
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 25687

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 22 December 2014

Internship at the Belgian Embassy in Lima, Peru

16 Mei 2012 - 21 Juli 2012

“All journeys have secret destinations."

26 Februari 2012 - 16 Mei 2012

Stage in Bolivia

07 Februari 1990 - 31 Augustus 2011

I've travelled the world and the seven seas

Landen bezocht: