Een droom die werkelijkheid wordt - Reisverslag uit Aguas Calientes, Peru van Kato Mannaerts - WaarBenJij.nu Een droom die werkelijkheid wordt - Reisverslag uit Aguas Calientes, Peru van Kato Mannaerts - WaarBenJij.nu

Een droom die werkelijkheid wordt

Door: katomannaerts

Blijf op de hoogte en volg Kato

24 Mei 2012 | Peru, Aguas Calientes

Na 3 vermoeiende maar leuke maanden in Bolivia, was het tijd om de volgende grote stap te wagen: alleen gaan rondreizen voor ongeveer anderhalve maand. Er zit nu al iets meer dan een week op en god, wat heb ik al allemaal meegemaakt!

Alejandra?

Toen ik na een overnachting in Santa Cruz aankwam in Lima, bleek ik een geweldige B&B hebben uitgezocht: beetje duur (22 euro per nacht) maar prachtig en vooral: vlakbij het strand! Heerlijk!

Na een goede nachtrust heb ik op mijn eerste dag in Lima de dijk verkend: prachtig! Al viel me ook meteen op dat de prijzen in Peru niet bepaald lijken op die in Bolivia, ik voelde me weer volledig in België. Dit wordt oppassen geblazen!

Na veel moeite kwam Alejandra mijn derde nacht in Lima eindelijk met open armen op me afgelopen. Haar had ik echt gemist. We gingen eerst met 2 sushi eten en erna spraken we af met enkele vrienden van haar en hebben we nog een stapje in de wereld gezet. Jammer genoeg was het al snel 6 uur en dringend tijd om te gaan slapen. De volgende dag stond me namelijk een busrit van 22 uur te wachten!

Machu Picchu of ziekenhuis?

Die bus bleek overdreven luxueus en zijn prijs dus meer dan waard te zijn! Voor 50 euro had ik leren zetels die heel breed waren, 160 graden konden doordraaien, 2 maaltijden en de hele tijd speelden er zich films af. Dit was wel iets anders dan die verschrikkelijk slechte bussen in Bolivia!

Aangekomen in Cusco, leerde ik meteen een Frans meisje kennen, Emilie. We besloten om samen over 2 dagen naar Aguas Calientes te gaan, zeg maar het dorpje dat voor de voet van Machu Picchu ligt. We boekten een trein en waren klaar om te vertrekken, maar daar dacht mijn lichaam toch anders over...

Zondag waren we op tijd in bed gekropen want ik had koorts en keelpijn en ik wilde zeker en vast niet ziek worden, maar toen ik maandag opstond was er niks verbeterd. In tegendeel. Ik belde een dokter, want op deze manier zou ik nooit Machu PIcchu halen. Na een uitgebreid onderzoek besloot die dat ik mee moest naar het ziekenhuis voor een bloedonderzoek en wat bleek? Ik had geen gewone keelontsteking maar:

- infectie aan mijn amandelen
- infectie aan mijn darmen
- koorts
- & was uitgedroogd.

De dokter beval me een nachtje te blijven en daar lag ik dan, alleen een beetje zielig en miserabel te wezen. Ik had me mijn vakantie toch net iets anders voorgesteld!

EINDELIJK!

Ondertussen kon ik Emilie niet bereiken en had ik ook mijn trein naar Aguas Calientes gemist. 130 dollar in de vuilbak. JEEUJ.

De volgende dag leerde ik al meteen nieuwe meisjes kennen en boekte ik een twee daagse trip door de "Heilige Vallei" en naar Machu Picchu! Uiteindelijk was ik daarvoor toch helemaal naar Cusco afgezakt.

WAANZINNIG

En Machu Picchu was al de moeite zeker en vast waard. Een droom kwam uit. WAUW. Ik had er geen woorden voor. (En dat gebeurt niet vaak bij mij ;-) ) Hier keek ik al jaren naar uit en eindelijk was het moment daar. Machu Picchu is duur maar prachtig. Iets wat je zeker moet hebben gezien! Een gids heeft me bijna 3 uur rond geleid, dat was op het einde wel een beetje veel maar wat wil je. De geschiedenis en cultuur van de Inca's is zo interessant! En de natuur errond is prachtig, de klim kon ik door omstandigheden niet doen, maar de afdaling wel. Anderhalf uur puur door natuur klimmen. ZALIG!

Nu ik dit gezien heb, ben ik klaar om te sterven. Haha nee mopje, mopje. Ik wil nog veel meer zien voor ik definitief mijn ogen sluit en uiteraard horen jullie daar ook bij!

Tot de volgende!

BESOS

Ps: Fotos komen hopelijk morgen op Facebook en anders dit weekend!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kato

"Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover." - Mark Twain Met dit in mijn achterhoofd, maak ik beslissingen en leef ik. Vorig jaar ben ik dankzij deze tekst op Erasmus naar Madrid vertrokken en met deze tekst vertrok ik 26 februari ook op het vliegtuig richting Bolivia. Ik heb een grote mond, een klein hartje, maar bovenal ben ik avontuurlijk. Ik wil en zal de wereld gezien hebben. Bijna vijf jaar geleden heb ik de eerste stappen gezet door naar Ecuador te gaan, drie jaar geleden zat ik op Erasmus in Madrid en twee jaar geleden vertrok ik onder dit levensmotto naar Bolivia. Dit jaar staat er mij echter weer een nieuw avontuur te wachten: stage lopen aan de Belgische ambassade in Lima, Peru! Wish me luck!

Actief sinds 27 Nov. 2011
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 25689

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 22 December 2014

Internship at the Belgian Embassy in Lima, Peru

16 Mei 2012 - 21 Juli 2012

“All journeys have secret destinations."

26 Februari 2012 - 16 Mei 2012

Stage in Bolivia

07 Februari 1990 - 31 Augustus 2011

I've travelled the world and the seven seas

Landen bezocht: