Zon, zee, strand en verbrand - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Kato Mannaerts - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand en verbrand - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Kato Mannaerts - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand en verbrand

Door: katomannaerts

Blijf op de hoogte en volg Kato

21 Juni 2012 | Mexico, Cancún

Ondertussen zit ik al een week in Cancún en ik moet zeggen, het wordt tijd dat Jolien komt! De kriebels om verder te trekken zijn er weer helemaal, ik heb lekker kunnen ui rusten maar na een week heb ik wel genoeg zon, zee, strand gezien!

Het begint ook stilaan door te dringen dat ik bijna terug naar België kom. Heel leuk om iedereen terug te zien, maar ik wil nog zoveel zien en doen! Al zal mijn huid wel blij zijn als het even geen zon ziet ;-)

Afgelopen zondag ben ik naar Isla Mujeres geweest. Na een korte "cruise" van 40 minuten kwamen we aan een parelwit strand aan. De zee was appelblauwzeegroen. Prachtig! We gingen voor twee uurtjes snorkelen, om erna lekker te eten en dan nog enkele uurtjes op het strand te vertoeven.

Maar die zon heeft me ook de das omgedaan. Ik mocht geen zonnecrème gebruiken, ter bescherming van de visjes. Mijn hele lichaam ziet knalrood en zo wat alles doet pijn. Wat is het toch heerlijk om blond zijn.

Maandag ging ik naar Xel-Ha. Een natuurlijk waterpark, één van de wonderen van Mexico en één van de grootste natuurlijke aquaria in de wereld. Hier mocht ik wel zonnecrème gebruiken, als hij niet uit chemische stoffen bestond. Die heb ik me dus snel aangeschaft!

Het was geweldig. Een hele dag heb ik gesnorkeld. gewandeld door de natuur, gefietst, door grotten gezwommen, geziplined, ik heb aan een touw geslingerd en me in het water laten vallen en zelfs bijna van een klif gesprongen.

Bijna.

Nadat ik eindelijk genoeg moed had gevonden en in de wachtrij stond, kreeg het meisje voor mij een paniekaanval NA dat ze in het water was gesprongen. Nee bedankt, ik keek wel even verder.

Morgenavond komt Jolien dan eindelijk aan. Wat zie ik er toch naar uit om haar terug te zien! Eindelijk terug een Belgisch vriendinnetje. En eindelijk terug rondtrekken. Het zal ook wel vreemd zijn. Ik heb vier maand gedaan wat ik wilde. En nu zal ik terug iemand hebben waar ik rekening met moet houden en de Nederlands praat! Maar ach, dat maakt me niet uit. Ik zal ook eindelijk iemand hebben met wie ik alles kan delen.

En daarna? Dan is het terug tijd om naar huis te gaan. Maar tot dan zullen jullie nog even moeten wachten!

BESOS!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kato

"Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover." - Mark Twain Met dit in mijn achterhoofd, maak ik beslissingen en leef ik. Vorig jaar ben ik dankzij deze tekst op Erasmus naar Madrid vertrokken en met deze tekst vertrok ik 26 februari ook op het vliegtuig richting Bolivia. Ik heb een grote mond, een klein hartje, maar bovenal ben ik avontuurlijk. Ik wil en zal de wereld gezien hebben. Bijna vijf jaar geleden heb ik de eerste stappen gezet door naar Ecuador te gaan, drie jaar geleden zat ik op Erasmus in Madrid en twee jaar geleden vertrok ik onder dit levensmotto naar Bolivia. Dit jaar staat er mij echter weer een nieuw avontuur te wachten: stage lopen aan de Belgische ambassade in Lima, Peru! Wish me luck!

Actief sinds 27 Nov. 2011
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 25692

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 22 December 2014

Internship at the Belgian Embassy in Lima, Peru

16 Mei 2012 - 21 Juli 2012

“All journeys have secret destinations."

26 Februari 2012 - 16 Mei 2012

Stage in Bolivia

07 Februari 1990 - 31 Augustus 2011

I've travelled the world and the seven seas

Landen bezocht: