Tranen van geluk. Tranen van verdriet. - Reisverslag uit Lima, Peru van Kato Mannaerts - WaarBenJij.nu Tranen van geluk. Tranen van verdriet. - Reisverslag uit Lima, Peru van Kato Mannaerts - WaarBenJij.nu

Tranen van geluk. Tranen van verdriet.

Door: KM

Blijf op de hoogte en volg Kato

14 November 2014 | Peru, Lima

Geweldig. Liefdevol. Fantastisch. Eigenlijk onbeschrijfelijk. Zo kun je de afgelopen week wel beschrijven. Vol spanning zat ik afgelopen donderdag aan mijn bureau. De tijd leek voorbij te kruipen, maar dan was het zo ver: 16u30, ik kon naar huis! Zo snel als ik kon ging ik in de plaatselijke supermarkt nog een paar laatste lekkernijen kopen en erna haastte ik mij naar huis. Na een half uur stond alles klaar en had ik zelf ook snel een douche genomen. Net op tijd om de taxi in te duiken. Richting luchthaven, of beter: richting JOWAN!

Op de luchthaven wist ik mijzelf geen houding aan te nemen. Ik draaide en keerde en uiteindelijk kwam dook die verlossende glimlach op. Als een zottin haastte ik mij richting Jowan. Ik was sprakeloos, maar vooral overgelukkig. Het was een geweldig weekend. Vrijdag zijn we gaan eten in amaZ, een restaurant met een typische keuken van het Amazonewoud. Jowan moest even wennen aan de vreemde kaart, maar het was waanzinnig lekker! Erna moesten we nog even langs de afscheidsdrink van Patricia. De avond hebben we met twee afgesloten in onze favoriete Peruaanse bar met de beste ober: Vinilo. Zaterdag zijn we naar de zoo geweest en zondag had ik een originele verrassing: een taxi bracht ons naar Callao en daar lag een boot op ons te wachten en werden we naar het eiland Lorenzo gebracht. Honderden en honderden zeeleeuwen en ook een kolonie pinguïns! Maar de echte verrassing moest nog komen: we trokken wetsuits aan en doken tussen de zeeleeuwen. In het wild. Ijskoud en ergens ook zeer angstaanjagend maar oh zo geweldig! Wat een ervaring! Maandag zijn we nog even gaan ontbijten in een Franse bakkerij en erna was het alweer tijd om alles in te pakken en richting luchthaven te trekken... En hoewel ik vorige keer dacht dat het niet erger kon, bleek dit ongegrond te zijn. Ik ben vanbinnen stilletjes gestorven toen ik Jowan weer aan de douane moest achterlaten. Verschrikkelijk. Meer woorden zijn er niet om dit te beschrijven. Een beetje sterven. Dat moet de juiste beschrijving zijn.

Op de ambassade loopt alles zoals voorheen, al begint er stilaan meer stress te komen omtrent de COP20. Nog 18 (!) dagen en het is zo ver. Dan zal Lima twee weken aan een stuk het middelpunt van de internationale belangstelling zijn en er moet nog zo veel gebeuren. Maar ik kijk er alweer zo hard naar uit. Het zal ongetwijfeld weer een fantastische ervaring worden met een heleboel interessante ontmoetingen. Daarover later zeker meer. Eerst komen er nog een heleboel vergaderingen, documenten opstellen, nieuws volgens... Alles moet tot in de puntjes geregeld zijn! Ik moet het eerlijk bekennen, dit is een fantastisch leerrijke stage. Ooit wil ik dit ook echt doen. Maar ik beloof dat ik eerst een voorbereidend beroep zal zoeken in het oude vertrouwde België, dicht bij al mijn vrienden en familie :-)

Zondag ga ik trouwens eens een bezoekje brengen aan de venue van de COP. Ben benieuwd! Het ziet er heel knap uit! Maar eerst ga ik zaterdag een dagje aan het strand zitten met Sophia. Lekker uitrusten, beetje zonnen en hopelijk ook een beetje zwemmen. Ik ben benieuwd! En de week daarop heb ik een tripje geboekt naar La Huacachina. EINDELIJK ga ik sandboarden. Hier kijk ik al naar uit sinds 10 september! Ik kan echt niet wachten!

Ik beloof jullie dat ik volgende week weer een verslagje zal posten!
Liefs en veel groetjes,

Kato die jullie stiekem toch wel heel hard mist

Ps: sorry dat ik twee weken niet van mij heb laten horen! Ik maak het zeker goed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kato

"Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover." - Mark Twain Met dit in mijn achterhoofd, maak ik beslissingen en leef ik. Vorig jaar ben ik dankzij deze tekst op Erasmus naar Madrid vertrokken en met deze tekst vertrok ik 26 februari ook op het vliegtuig richting Bolivia. Ik heb een grote mond, een klein hartje, maar bovenal ben ik avontuurlijk. Ik wil en zal de wereld gezien hebben. Bijna vijf jaar geleden heb ik de eerste stappen gezet door naar Ecuador te gaan, drie jaar geleden zat ik op Erasmus in Madrid en twee jaar geleden vertrok ik onder dit levensmotto naar Bolivia. Dit jaar staat er mij echter weer een nieuw avontuur te wachten: stage lopen aan de Belgische ambassade in Lima, Peru! Wish me luck!

Actief sinds 27 Nov. 2011
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 25662

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 22 December 2014

Internship at the Belgian Embassy in Lima, Peru

16 Mei 2012 - 21 Juli 2012

“All journeys have secret destinations."

26 Februari 2012 - 16 Mei 2012

Stage in Bolivia

07 Februari 1990 - 31 Augustus 2011

I've travelled the world and the seven seas

Landen bezocht: