First impressions - Reisverslag uit Lima, Peru van Kato Mannaerts - WaarBenJij.nu First impressions - Reisverslag uit Lima, Peru van Kato Mannaerts - WaarBenJij.nu

First impressions

Door: KM

Blijf op de hoogte en volg Kato

16 September 2014 | Peru, Lima

Zo, ondertussen zijn we een kleine week ver en kan ik al iets meer vertellen over mijn stage en de fantastische stad, Lima.

De eerste ochtend na onze aankomst liep de wekker al om 7 uur af en moesten we ons haasten naar de immigratiedienst. Jammer genoeg heb ik geen studentenvisum gekregen waardoor er mij twee opties resten: het land voor 9 november even verlaten en een nieuw toeristenvisum krijgen of vanaf 11 november een boete van 1 dollar per dag betalen en dus illegaal verblijven voor 41 dagen. Wat het uiteindelijk wordt krijgen jullie nog wel te horen!

Op de ambassade werden we hartelijk ontvangen en meteen aan iedereen voorgesteld. Voor ik alle namen ken en weet wie in welke taal ik moet aanspreken, zullen ze mij wel nog even tijd moeten gunnen maar iedereen is heel vriendelijk en behulpzaam. Mijn functie kan je best omschrijven als een "all round"-medewerker. Ik volg onder andere het nieuws van Ecuador en Bolivia op de voet en moet, indien er iets interessant gebeurd is, daar een verslag van opmaken voor Brussel. Verder werk ik aan een dossier voor de COP20 en neem ik deel aan de vergaderingen voor de prinselijke missie, die eind oktober plaatsvindt.

Voor de COP20 moest ik gisteren en vandaag naar een congres. Met een koptelefoon waarin ze simultaan vertalen, voelde ik mij als een echte professional tussen alle diplomaten, ambassadeurs, ceo's en journalisten. Ik moet zeggen dat de lezingen en bijhorende panelgesprekken zeer leerrijk waren. Maar geen nood, ik zal jullie niet vervelen met politieke discussies omtrent de klimaatsverandering.

Uiteraard werk ik geen 24/7 en heb ik ook tijd om te genieten van de stad en Jowan. Afgelopen weekend hebben we de toerist in "eigen" stad uitgehangen: we wandelden over de malecon, bezochten het historisch centrum en proefden van de betere pisco sour. Ondertussen genoten we van de zeldzame winterse zonnestraaltjes die zorgden voor een aangename temperatuur van 22 graden. Heerlijk! Ik kan niet wachten tot de zomer hier begint.

Komend weekend gaan we op pad. Dan gaan we Paracas bezoeken. Met een tocht met de auto en een boot zouden we zo pinguïns en zeeleeuwen in het wild moeten kunnen spotten, alsook prachtige (woestijn)natuur en veel tropische vogels. Maar daarover volgt volgende week zeker meer!

Bedankt voor de massale reacties en interesse! Ik doe mijn best om jullie niet teleur te stellen en regelmatig een boeiend verslag neer te schrijven.

Liefs,

Kato

Ps: voor zij die zich afvragen waar Jowan zich zoal met bezighoudt als ik aan het werken ben: die amuseert zich volop met allemaal verse dingen te koken, nieuwe fruitjes te proberen en mijn diepvriezer vol te steken zodat ik zeker goed blijf eten eens hij weg is. Het is toch een schatje hé.

  • 16 September 2014 - 19:46

    Papa En Mama:

    Dag zus

    Boeiend verslag,zo te lezen hebben jullie al een geweldige week achter de rug!
    Hopelijk geniet Jowan even hard als jij!
    Geniet nog van de komende week en tot volgende keer.
    Dikke kus,ook voor u schatje.

  • 16 September 2014 - 20:06

    Joke Lybaert:

    Paracas is wel tof! Niet zo ver daarvan ligt Ica (Huacachina) waar je kan sandboarden. Echt de moeite waard!

  • 16 September 2014 - 20:15

    Seerske:

    Amai dat klinkt daar allemaal super!
    Je gaat een bangelijk interessante en leerrijke periode tegemoet heb ik de indruk Kato. En broertje goed bezig :-) geniet daar maar lekker verder met zijn tweetjes! Geniet van het avontuur komend weekend en ik kan al niet wachten op het volgende verslag en de foto's :-)
    Dikke knuffel Seerske en zeer actieve Gummie ;-)

  • 16 September 2014 - 20:54

    Mannaerts Griet:

    Dan ben jij toch wel met je ------in de boter gevallen hé!!!

  • 21 September 2014 - 15:09

    Maxine:

    Ben blij dat het allemaal zo goed gaat daar :) Zo leuk! Ben benieuwd voor de verhaaltjes die nog volgen; ik heb alvast mijn verslag in mail gestuurd ;-) Far away, but always close at heart ;) XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kato

"Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover." - Mark Twain Met dit in mijn achterhoofd, maak ik beslissingen en leef ik. Vorig jaar ben ik dankzij deze tekst op Erasmus naar Madrid vertrokken en met deze tekst vertrok ik 26 februari ook op het vliegtuig richting Bolivia. Ik heb een grote mond, een klein hartje, maar bovenal ben ik avontuurlijk. Ik wil en zal de wereld gezien hebben. Bijna vijf jaar geleden heb ik de eerste stappen gezet door naar Ecuador te gaan, drie jaar geleden zat ik op Erasmus in Madrid en twee jaar geleden vertrok ik onder dit levensmotto naar Bolivia. Dit jaar staat er mij echter weer een nieuw avontuur te wachten: stage lopen aan de Belgische ambassade in Lima, Peru! Wish me luck!

Actief sinds 27 Nov. 2011
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 25661

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 22 December 2014

Internship at the Belgian Embassy in Lima, Peru

16 Mei 2012 - 21 Juli 2012

“All journeys have secret destinations."

26 Februari 2012 - 16 Mei 2012

Stage in Bolivia

07 Februari 1990 - 31 Augustus 2011

I've travelled the world and the seven seas

Landen bezocht: